Kariera
04.122018

Dni Otwarte w 5 zakładach produkcyjnych

W ramach kampanii „Najlepsze jest blisko” Südzucker Polska S.A. zorganizował w swoich zakładach produkcyjnych Dni Otwartych Drzwi. Cukrownie zlokalizowane w Strzelinie, Świdnicy, Polskiej Cerekwi, Ropczycach oraz Strzyżowie odwiedziło blisko 1 000 osób, ale chętnych było zdecydowanie więcej. Osoby, którym udało się z bliska obejrzeć proces produkcji cukru, od transportu buraków aż po magazyn gotowego produktu były pod ogromnym wrażeniem. Firma zapowiedziała już kolejną edycję akcji w 2019 roku.

Początek jesieni to wyjątkowy czas dla wszystkich cukrowni w Polsce. To właśnie w tym okresie startuje kampania cukrownicza, która trwa przez blisko sześć kolejnych miesięcy, podczas których zakłady produkcyjne pracują na pełnych obrotach, 24 godziny na dobę. Firma Südzucker Polska S.A. postanowiła wykorzystać szczyt sezonu w swoich cukrowniach, aby pokazać zwiedzającym pracę swoich zakładów produkcyjnych od środka. Podczas wydarzenia odwiedzający mogli zapoznać się z długą tradycją cukrownictwa w Polsce oraz z historią zakładów produkcyjnych znajdujących się w ich miejscowościach. Niektóre z nich mają już ponad 150 lat i są integralną częścią lokalnych społeczności. Następnie, po zapoznaniu się z teoretyczną stroną produkcji cukru, goście zobaczyli z bliska jaką drogę musi przebyć nasionko buraka, aby zamienić się w Cukier Królewski. Zwiedzającym towarzyszyli doświadczeni przewodnicy, na co dzień pracujący w zakładach produkcyjnych firmy. Starali się oni zaspokoić ciekawość odwiedzających, cierpliwie odpowiadając na wszystkie pytania, nawet te najtrudniejsze i niespodziewanie zadawane przez najmłodszych uczestników wycieczki.

- Dni Otwartych Drzwi w naszych cukrowniach cieszyły się ogromnym zainteresowaniem. W każdej z lokalizacji dostępne miejsca zapełniły się niezwykle szybko, niemal natychmiast po ogłoszeniu zapisów. Odwiedziło nas bardzo dużo rodzin, dzieci, ale także osób starszych. Osoby te często pracowały wcześniej w cukrowniach, a teraz cieszyły się z możliwości zobaczenia, jakie zmiany zaszły w naszych fabrykach - były pod dużym wrażeniem wprowadzonych modernizacji  - mówi Magdalena Budzyńska, Corporate Communication Manager w Südzucker Polska SA. - Goście zgodnie twierdzili, że możliwość oglądania tak dużego zakładu od wewnątrz to świetny pomysł – dodaje Magdalena Budzyńska.

Po zakończeniu zwiedzania najmłodsi mieli okazję wzięcia udziału w dodatkowych atrakcjach przygotowanych przez organizatorów. Czekały na nich efektowne pokazy doświadczeń naukowych z użyciem m.in. ciekłego azotu, czy suchego lodu. Dzieci wzięły również udział w warsztatach, podczas których mogły samodzielnie przygotować cukierki o dowolnych kształtach.

Ta strona używa cookies

Ze względu na ustawienia Twojej przeglądarki oraz celem usprawnienia funkcjonowania witryny www.suedzucker.pl zostały zainstalowane pliki cookies.
Korzystając ze strony wyrażasz zgodę na ich używanie. Możesz to zmienić w ustawieniach swojej przeglądarki.

Więcej informacji w Polityce Cookies